Geoblog.pl    KarolTP    Podróże    Suwałki - Przemyśl GREEN VELO    Ruszamy!
2016

Ruszamy!

Polska, Poznań

Decyzję o przetestowaniu trasy Green Velo podjęliśmy na długo przed latem. Dzięki temu, wczesną wiosną na poznańskich targach turystycznych uzbroiliśmy się w niemal wszystkie możliwe mapy, które niejednokrotnie okazały się być przydatne (internet to jednak nie wszystko!).

Bez większego problemu popakowaliśmy się w tylne sakwy, do tego namiot po środku i trochę niezbędnych rzeczy w torbach na kierownicach.
Nie był to nasz pierwszy wyjazd tego typu (wcześniej zaliczyliśmy m.in. odcinki od Słubic do Szczecina i od Świnoujścia na Hel) więc nie trzeba było nikomu tłumaczyć, że zabiera się niezbędne minimum ciuchów i innych rzeczy. Na tym wyjeździe natomiast nowością były "koła ratunkowe" w postaci kalorycznych przysmaków, takich jak orzechy brazylijskie czy batoniki proteinowe. Wszak wschodnia ściana naszego kraju jest znacznie mniej zurbanizowana niż choćby wybrzeże.

W razie pytań technicznych - służę pomocą.

Na dzień dobry dostaliśmy "miłą" niespodziankę od PKP. W Poznaniu czekało na nas jedynie połowa pociągu - tzn. skład, który miał być dołączony nie dojechał - w dodatku ta połowa bez miejsc na rowery. W obliczu tego kłopotu półtora godzinne opóźnienie było problemem jakby mniejszym. Na szczęście rowery udało się upchnąć w przejściu i po długim oczekiwaniu (ale umilanym piwkiem) mogliśmy ruszać.
W tamtym momencie piekliliśmy się na PKP strasznie, jednak nie mieliśmy świadomości jakie spustoszenie w tym czasie w Polsce robiły wichury (to przez nie dojechała jedynie część wagonów).